01
okt

Je hebt een prima nieuwsbrief gemaakt: goede content, mooie foto’s en een prikkelende onderwerpregel. En toch is er een vrij groot aantal abonnees op jouw nieuwsbrief die de mail niet opent. Wat doe je verkeerd? Het antwoord op die vraag is misschien veel eenvoudiger dan je denkt.

Ben jij wel duidelijk herkenbaar als afzender?

Mensen openen niet graag mailtjes van een onbekende. Waarschijnlijk ben je zelf al even argwanend wanneer je de afzender niet herkent en verplaats je zo’n berichtje vaak ongezien naar de prullenbak. Wat kun je doen om je herkenbaarheid te vergroten? Drie tips die je vandaag nog kunt toepassen.

1. De juiste naam als afzender

Vraag jezelf af hoe de meeste mensen jouw bedrijf kennen. Herkennen ze de bedrijfsnaam of roept jouw voor- plus achternaam de meeste herkenning op?

2. Het juiste e-mailadres als afzender

In de afzenderbalk staat niet alleen de naam, maar ook het mailadres van de afzender. Ooit koos je voor het gemak misschien het adres ‘petertje79@hotmail.com’. Maar kun je je voorstellen dat info@bedrijfsnaam.nl net even betrouwbaarder overkomt?

3. Bedrijfsnaam in onderwerpregel

Je hebt niet altijd de ruimte om in de onderwerpregel je naam op nemen, maar het kan de moeite waard zijn om het eens uit te proberen. Dat kan bijvoorbeeld zo:

  • [De Goede Nieuwsbrief] Tips voor meer openers
  • De Goede Nieuwsbrief heeft tips voor meer openers
  • Meer openers door tips van De Goede Nieuwsbrief

Kortom: maak jezelf herkenbaar! Succes!

 

Anita Schregardus is eigenaar van Tekst Unlimited en mede-initiatiefnemer van De Goede Nieuwsbrief. Maandelijks tips ontvangen voor de effectieve inzet van digitale nieuwsbrieven? Schrijf je nu in. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *