03
jul

Het bedenken van onderwerpen voor de nieuwsbrief bezorgt veel ondernemers hoofdbrekens. Toch is het lang niet zo ingewikkeld als veel mensen denken. Het is zelfs mogelijk om binnen één minuut een aantal goede onderwerpen te genereren. Druk de stopwatch maar in!

 

Stap 1: Ga naar www.google.com en klik op news

Voer in de zoekbalk jouw branche, product of een gerelateerd onderwerp in. En zie: de content voor je nieuwsbrief op een presenteerblaadje.

 

Stap 2: Kies de onderwerpen die relevant zijn

Bekijk welke nieuwe ontwikkelingen er zijn, wat vakgenoten bezighoudt en beoordeel of dit onderwerpen zijn die passen bij jouw onderneming.

 

Stap 3: Gebruik de linkjes als inspiratiebron of neem de linkjes op in jouw nieuwsbrief

Sommige berichten brengen je onmiddellijk op een idee voor een eigen artikel. Andere zoekresultaten zijn wellicht direct interessant voor jouw lezers. Neem zo’n link dan rechtstreeks op in je nieuwsbrief en licht even kort toe waarom jij denkt dat dit interessant is.

 

Ik geef een eenvoudig voorbeeld: stel je runt een restaurant en je hebt even geen inspiratie voor je nieuwsbrief. Wanneer ik de voorgaande stappen doorloop, kom ik op pagina 1 van de zoekresultaten al direct goede ideeën voor content tegen. Een regionale omroep maakt bekend welk restaurant het beste terras heeft en een sterrenrestaurant laat weten dat vanaf nu de oogst uit eigen moestuin op het bord komt. Laat die twee suggesties even sudderen en vertaal de berichten naar je eigen onderneming. In dit geval: (bericht 1) maak een paar mooie foto’s van het terras en vertel over de speciale terras-menukaart en (bericht 2) neem een recept op van een typisch seizoensgerecht.

Zo simpel kan het zijn om een lezenswaardige nieuwsbrief te realiseren!

 

Andere suggesties om ideeën voor content te verzamelen? Laat een reactie achter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *