06
mei

Gelukkig. Het gaat in de marketing allang niet meer om wie de grootste portemonnee heeft of het hardste schreeuwt. Contentmarketing is meer dan ooit de sleutel tot succes. En met contentmarketing bedoelen we dat je klanten informeert en zo een goede relatie opbouwt. Maar pas op! Wanneer de content die je biedt niks meer is dan een verkooppraatje, dan schiet je je doel hopeloos voorbij. Goede content heeft de ‘thank-you-factor’.

Zouden mijn lezers mij bedanken voor de inhoud van deze nieuwsbrief? Kijk eens terug naar een aantal nieuwsbrieven die je hebt verstuurd en stel jezelf deze vraag. Een nieuwsbrief met alleen maar successtory’s over hoe goed jouw bedrijf het doet? Eentje met een lang en onbegrijpelijk achtergrondverhaal? Een aanbieding die eigenlijk dat predicaat niet verdient? Nee, daar zal de lezer geen dankjewel voor zeggen. Wat-ie wel wil? Dat is eigenlijk heel simpel. Hij wil zelf beter worden van jouw nieuwsbrief. Hij wil geld besparen, minder tijd kwijt zijn aan lastige klussen, gezonder en leuker leven, goed geïnformeerd zijn, enzovoort. Wanneer jouw nieuwsbrief informatie biedt waarmee hij zo’n doel (of beter nog: meerdere doelen) kan bereiken, dan heeft-ie de ‘thank-you-factor’.

Met een nieuwsbrief waar lezers echt blij van worden (omdat ze voordeel krijgen, een goede tip of nuttig advies), bouw je aan een stevige relatie. De lezers gaan jou meer en meer zien als een betrouwbare, deskundige en betrokken partner. En we weten allemaal dat we het liefst zakendoen met ondernemers die we vertrouwen én aardig vinden.

Is het lastig om te bedenken voor welke informatie jouw lezers je zouden bedanken? Welnee. Als ondernemer weet je heel goed met welke vragen en problemen jouw klanten worstelen en wat er leeft in jouw klantenkring. Stap gewoon eens even in de schoenen van een klant en vraag je dan af wat nu echt relevant is. Succes ermee en dank voor je aandacht 😉

Anita Schregardus is eigenaar van Tekst Unlimited en mede-initiatiefnemer van De Goede Nieuwsbrief. Maandelijks tips ontvangen voor de effectieve inzet van digitale nieuwsbrieven? 

One Response to Heeft jouw nieuwsbrief de ‘thank-you-factor’?

  1. Pingback: Stel deze 4 e-mailmarketingdoelen voor 2015 | De Goede Nieuwsbrief blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *