21
jan

Yes, de nieuwsbrief van <vul maar in>. Fijn! Ik pak even verse koffie, zet m’n telefoon uit en ga er eens rustig voor zitten om al die boeiende teksten van a tot z door te lezen.

Welkom in Utopia. De realiteit is helaas anders. De ontvanger van jouw nieuwsbrief leest de onderwerpregel, besluit in het gunstige geval de mail te openen en scant even snel de koppen en de afbeeldingen. Je hebt slechts een paar seconden om de lezer in zijn nekvel te grijpen en te verleiden verder te lezen. Een goede afbeelding is dan ‘the icing on the cake’.

Vind je het lastig om passende afbeeldingen te vinden voor je nieuwsbrief? Ben je eigenlijk wel klaar met die gelikte stockfoto’s met alleen maar blije en mooie mensen? Vier suggesties om het eens anders te doen.

1. Tekening of cartoon

Denk je aan beeldmateriaal, dan denk je al snel aan foto’s. Maar ook met een mooie of juist verhelderende tekening of een prikkelende cartoon vang je snel de aandacht van je lezer. Kijk bijvoorbeeld eens wat Art-Unit voor je kan betekenen.

2. Macrofotografie

Alledaagse voorwerpen worden door macrofotografie vaak een stuk interessanter. Een onderdeel van een machine of een detail van je product kan een intrigerend beeld opleveren. Ga er zelf eens mee stoeien of vraag een professionele fotograaf om advies.

3. Foto’s bewerken

Gebruik je stockfoto’s, dan kun je deze door te bewerken een meer eigen karakter geven. Door bijvoorbeeld steeds te kiezen voor een verrassende uitsnede zijn de foto’s minder herkenbaar als typisch stockmateriaal.

4. Buttons

Een button is ook beeld. In een brij van woorden valt een gekleurde button meteen op. Bedenk een goede Call to Action en creëer een button in een opvallende kleur met een heldere boodschap.

 

Anita Schregardus is eigenaar van Tekst Unlimited en mede-initiatiefnemer van De Goede Nieuwsbrief. Maandelijks tips ontvangen voor de effectieve inzet van digitale nieuwsbrieven? Klik op GO en schrijf je in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *