Artikelen van collega marketeers
Wat zijn de mogelijkheden bij business to business marketing?
Business to business wordt ook wel B2B genoemd, en deze markt werkt een stuk anders dan wanneer de focus op business to consumer (B2C) ligt. Dat betekent echter niet dat online marketing niet effectief kan zijn, zo is het bijvoorbeeld een goed middel om je naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten en ook kan je er een hoop nieuwe klanten mee werven. Zo zijn er dan een paar vormen van online marketing die extra goed werken wanneer de doelgroep andere bedrijven is.
Het inzetten van e-mail marketing
Een van de meest effectieve vormen van marketing voor een B2B strategie is e-mail marketing. Hiermee kan je namelijk jouw klant direct aanspreken en hen op de hoogte stellen van nieuwe producten, diensten en ontwikkelingen binnen je bedrijf. Omdat het contact best direct is zorgt het voor een sterkere band, en dat is binnen de B2B sector natuurlijk erg belangrijk. Je kan dan ook een e-mail marketeer inhuren voor jouw bedrijf die aan de slag kan gaan met de doelstelling die je voor ogen hebt.
Aan de slag met LinkedIn
Naast e-mail marketing is ook het inzetten van LinkedIn erg effectief wanneer de doelgroep B2B is. Veel bedrijven zijn namelijk actief op LinkedIn en het is dan ook een van de meer zakelijke sociale media platformen. Tegenwoordig kan je gemakkelijk adverteren op LinkedIn en op deze manier kan je nieuwe klanten bereiken, je naamsbekendheid vergroten en ook nieuw personeel werven. Het is dan ook een veelzijdig platform waar een hoop voordelen te behalen zijn voor jouw bedrijf binnen de B2B sector.