01
nov

Wanneer je wat langer actief bent met e-marketing kunnen er gemakkelijk schoonheidsfoutjes in je nieuwsbrieven sluipen. Daarom een handige checklist met 9 aandachtspunten om te kijken of je geen fouten maakt en/of kansen laat liggen. Zo blijf je scherp!

  • Adreslijst: is de mailinglijst nog actueel en onderneem je nog steeds activiteiten om nieuwe lezers te krijgen?
  • Timing: heb je al ontdekt wat de beste frequentie en het beste tijdstip voor verzending is? Probeer eens uit wat het effect is wanneer je op een andere dag verstuurt.
  • Inhoud: is de inhoud nog steeds interessant en vraag jij je regelmatig af wat jouw lezers echt willen weten?
  • Onderwerpregel: verhoog het openingspercentage door een aantrekkelijke onderwerpregel te bedenken.
  • Call to action: heeft jouw nieuwsbrief altijd een call-to-action? Met andere woorden: nodig jij de lezer uit om in actie te komen?
  • Eenheid in uitstraling: is de nieuwsbrief herkenbaar als een uiting van jouw bedrijf en weet de lezer wat hij van jouw berichten kan verwachten?
  • Foto’s, video’s: heb je de teksten geïllustreerd met passende foto’s of interessante video’s?
  • Integratie social media: meld je op Twitter, Facebook en LinkedIn wanneer er een nieuwsbrief is verschenen?
  • Resultaten beoordelen: kijk je na iedere editie kritisch naar het openingspercentage, het aantal doorclicks en dergelijke om daar verbeterpunten uit te halen?

Anita Schregardus is eigenaar van Tekst Unlimited en mede-initiatiefnemer van De Goede Nieuwsbrief. Maandelijks tips ontvangen voor de effectieve inzet van digitale nieuwsbrieven? 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *